Eschlböck Biber-trucks – altijd maximaal inzetbaar
Intelligente all-wheelaandrijving (AWD) voor maximale inzetbaarheid offroad
Diverse asconfiguraties en grote wieldiameters
- 6×6 of 8×8 op MAN-vrachtwagen
- 8×4 met achteras met hydraulisch veersysteem en optionele X-track op Volvo-vrachtwagen
- 6×4 compact op Volvo
King of the road:
- 80 km/u en automatische versnellingsbakken
- Optimale wegligging dankzij laagzwaartepunt
Wereldwijd servicenetwerk voor vrachtwagens:
VOLVO en MAN
Kwaliteit, prestaties en comfort in elke hakselcontext
- Comfortabele bediening vanuit de cabine met klimaatregeling, standverwarming, panoramisch venster; snel bedrijfsklaar, korte rusttijden – hakselen wordt echt een plezier!
- Computergestuurde en intuïtieve Best Control-bediening met individuele instellingen zorgt voor ontspannen en productieve bestuurders.
- Kraan kan over de cabine grijpen en ook op krappe werkplekken continu de machine bevoorraden.
- Elke vrachtwagenreeks is uitgerust met het krachtige koelsysteem van Eschlböck , dat ongeëvenaarde prestaties en maximale inzetbaarheid waarborgt, ook in hete en stoffige omstandigheden.
RBZ
De referentie op de markt voor de houthakselaars met lage exploitatiekost en een lange levensduur.
De Biber 83,84, 85 en 92 machines zijn beschikbaar met een MAN chassis.
Victor
Het nieuwste model op een Volvo vrachtwagen.
Dankzij de BPT transmissie is er geen verlies van kracht, noch op de weg, noch bij het hakselen.
Vican
Het grootste BPT model van Eschlbock: een Biber 92 met een invoertafel van 122 cm. De maximale diameter van het ingevoerde hout bedraagt 75 cm.
Traploze overbrenging zonder vermogensverlies.
RBM
De motor van de vrachtwagen wordt gebruikt om te rijden. Een bijkomende VOLVO of SCANIA motor verzekert een maximaal vermogen voor de aandrijving van de hakselaar.
Machine op een draaikrans gemonteerd op het chassis van een vrachtwagen die met 4 assen is uitgerust.
Technische gegevens | VICAN | VICTOR | RBZ | RBM |
Mogelijk te monteren model van Biber hakselaar | 92 | 83, 84, 85, 92 | 83, 84, 85, 92 | 83, 84, 92 |
Asconfiguratie van de vrachtwagen | 8×4 (Optioneel: X-track | 6×4 | 6×6/ 8×8 | 8×4, 8×6, 8×8 |
Vrachtwagen basis | Volvo | Volvo | MAN | Scania/Volvo |
Aandrijving van de hakselaar | Motor van de vrachtwagen | Motor van de vrachtwagen | Motor van de vrachtwagen | Extra Volvo of Scania motor |
Aandrijfvermogen ia PTO | ||||
Motorvermogen | 750 pk / 551 kW | 550 pk / 440 kW | 500 pk / 368 kW | Vanaf 470 pk / 346 kW |
Cilinderinhoud | 16 liter | 16 liter | 12,4 liter | 12 of 16 liter |
Automatische versnellingsbak | Standaard | Standaard | – | – / Optioneel |
Maximum snelheid | 80 km/u | 80 km/u | 80 km/u | 80 km/u |
Bestuurbare en in hoogte verstelbare achteras | Standaard | – | – | Optioneel |
Wielbasis | 3,7 m | 3,9 m | 3,6 m | In functie van de varianten |
Koeligssyeteem Eschlböck | Standaard | Standaard | Standaard | Optioneel |
Centraal smeersysteem | Standaard | Optioneel | Optioneel | Optioneel |
Spaltbiber | Optioneel | Optioneel | Optioneel | – |
VARIO Hydraulische turbine | Optioneel | Optioneel (Biber 92) | Optioneel (Biber 84, 92) | – |
TOP Transportband | Optioneel | – | Optioneel (Biber 92) | – |
Gewicht (kg) | 32.000 | 26.000 | 26.000 | ca. 32.000 |